מסלולי טיול בקרבת הבית

קרואטיה

ZELENI VIR (זלני ויר)- מקור נביעתו של נחל הצורק (הזורם בצמוד לבית ), במקום- מערה שבה נובע המעיין. אל פי המערה נשפך מגובה רב מפל צונן ומרשים.
כיצד מגיעים?
פונים מחצר הבית- ימינה בכביש המוביל לאישבניצה וממשיכים לנסוע עם הכביש עד שמגיעים לשלט עץ "zeleni vir" . שם מחנים את המכונית וצועדים ברגל. מסלול ההליכה צמוד לנחל ומסומן בעיגול אדום. מגיעים לרחבה שלידה תחנה הידרואלקטרית. מאחורי מבנה בצבע חום עם ספסלי עץ מתחילים לטפס במדרגות ושבילים עד המעיין שמעליו נשפך המפל שבראש ההר.

VRAZJI PROLAZ (ורז'י פרולז) - הליכה על פני גשרונים התלויים בין הסלעים בתוך קניון, שבתחתיתו זורם נחל. מטפסים למעלה – עד שמגיעים למערה (לפני המערה- סוכת עץ למנוחה ) שבתוכה ניתן לראות את הדג העיוור ( המוצג באקווריום במערת פוסטוינה )- לשם כך יש להצטייד בפנס טוב ובמזל.
הכניסה לורז'י פרולז נמצאת ממול לכניסה לזלני- ויר ( מאחורי מבנה של פנסיון ).

HOMER (חומר) – מקור נחל הקופיצה העובר ליד הבית. יוצאים מהבית לכביש הראשי, פונים שמאלה ונוסעים בערך חצי קילומטר. עוברים גשר ואחריו פונים מיד שמאלה. ישנו שלט עץ במקום. נוסעים עד שמגיעים להתפצלות, יורדים שמאלה ומחנים את הרכב.
חוזרים ברגל אל הדרך הראשית ונכנסים לשביל המתחיל במחסום למכוניות עד לגשר עץ בצד שמאל של הדרך. עוברים על הגשר לצד שני, ממשיכים ללכת לאורך אפיק הנחל, עד שמגיעים לבריכת המעיין. חוזרים לרכב באותה דרך.

פארק RISNJAK (ריסניאק) - לפארק זה מספר כניסות- כולן מהכביש הישן היוצא מדלניצה דרומה. כניסה אחת נמצאת לפני הכניסה לפארק גולובניאק, מצדו הימני של הכביש. מיד אחרי היציאה מדלניצה בכביש הישן דרומה לרייקה רואים שלט עץ עם הכתובת N.P" "RISNJAK,פונים לכיוון הפארק עפ"י השילוט. נוסעים כ- 12 ק"מ עד הכפר צ'רני-לוג (crni lug ) ומשם- לפי השילוט- עד חניון הרכב. צועדים ע"פ סימון העיגול האדום, ניתן גם לנסוע בשבילים רבים בפארק (למתעצלים ).
בכניסה לפארק- מלון קטן+מסעדה , לא לוותר בשום אופן! היא זולה וניתן לשבת במרפסת בחוץ ולהזמין כל מה שכתוב בתפריט ( בלינצ"ס עם גבינה\ אוכמניות\ תפו"ע, שטרודלים ממולאים תפו"א (משגע) וגבינה- מחוממים, קפה ועוד ועוד)- זול וטעים .

פארק GOLUBNJAK (גולובניאק)- יוצאים מדלניצה בכביש הישן דרומה. לאחר שעוברים את השלט "פארק- ריסניאק" פונים שמאלה ונוסעים עד הכניסה לפארק. מחנים ונכנסים לפארק. במקום מתקיימים מדי פעם פסטיבלים ותחרויות הקשורות לטבע כגון: חטיבת עצים וכו'. בפארק נמצאים גדולי האורנים בקרואטיה.

אגם LOKVE (לוקווה) ומערת הנטיפים LOKVARKA – מאותו כביש ישן המוביל דרומה מדלניצה, פונים ימינה ע"פ השילוט ונוסעים עד לאגם, ניתן לרחוץ בו. בלוקווה קיימת גם מערת נטיפים מעניינת. לקחת בחשבון כי יש לטפס במדרגות.

אגם FUZINE (פוז'ינה)- יוצאים מדלניצה לאוטוסטרדה לכיוון RIJEKA נוסעים באוטוסטרדה דרומה עד לשלט FUZINE-VRATA. עפ"י השילוט יורדים באוטוסטרדה ימינה ונוסעים עפ"י השילוט FUZINE.
זוהי עיירה חמודה עם מסעדות, ברים ונהר העובר בה. כמו כן- יש בה אגם מרשים.

נהר ה- KUPA(קופה) בצד הקרואטי- המפריד בין קרואטיה וסלובניה וזורם מתחת לתחנת מעבר הגבול שב- BROD NA KUPI, אליה מגיעים בפנותנו ימינה אל הכביש הראשי ביציאה מאישבניצה. ישנן ירידות אחדות אל הנהר. מומלצות יותר אלה הנמצאות בצד השמאלי של תחנת מעבר הגבול ( לאחר נסיעה של כ- 3.5 ק"מ לאורך הנהר). ניתן להיכנס למים ולהתרחץ ואף לערוך פיקניק.
למעוניינים בשיט קאנו\ סירת משוטים לשניים – יש אפשרות באזור.

OPATIJA(אופטיה) RIJEKA(רייקה) והים האדריאטי- יוצאים מ IS’EVNICA לכיוון DELNICE ומשם לאוטוסטרדה לכיוון RIJEKA .מחנים את הרכב ברייקה - מטיילים בעיר ועושים הפסקת קפה במדרחוב הגדול המלא בבתי קפה. סמוך לרייקה על חוף הים האדריאטי, נמצאת אופטיה שמרכזה בנוי בסגנון אוסטרו-הונגרי. העיר תוססת בלילה, מלאה במסעדות, בתי-קפה, מופעים ותיירים מכל אירופה .

סלובניה

פליטביצה הקטנה- יוצאים מאישבניצה ימינה לכיוון תחנת הגבול לסלובניה. לאחר נסיעה בת כ-15 דק' מבחינים במפל מים בצידו השמאלי של הכביש. לא לעצור אלא להמשיך מעט ישר ומצד ימין ישנה חניה לכלי רכב. מחנים את הרכב,חוצים את הכביש ועולים בשביל ההליכה הצמוד לנחל. לאורך כל הדרך זורם הנחל ויוצר בדרכו מפלוני מים ובריכות. סוף המסלול מסתיים במקור נביעת הנחל ממש מתוך הסלע.

הגדה הסלובנית של ה -KUPA יוצאים מ- IS’EVNICA ימינה לכיוון סלובניה דרך מעבר הגבול. לאחר נסיעה בת כ-20 דקות מבחינים בשלט KOSTEL המסמן לרדת ימינה מהכביש. מגיעים עפ"י השילוט למצודה ענקית הנמצאת בשלבי שיחזור. למרגלות המצודה נוף מרהיב. חוזרים בחזרה בכביש המוביל אל המצודה ובפניה הראשונה ימינה פונים ונכנסים לכביש הסלול, הצמוד לנהר ה KUPA. הדרך מרתקת, צמודה למים ובה נביעות מים הנשפכות ל KUPA, מערות וחניונים על גדת הנהר. בהמשך מגיעים למסעדה המגישה אוכל כפרי אורגני. ניתן לשכור במקום סוסי רכיבה.

Contact

zipi - 052-2642805

zehava - 052-2215550

david - 052-5567923

dzior511@gmail.com

Map

ֳ¬ֳ§ֳµ ֳ¬ֳ₪ֳ¢ֳ£ֳ¬ֳ₪

ֳ®ֳ©ֳ·ֳ¥ֳ­

ֳ¡ֳ«ֳ°ֳ©ֳ±ֳ₪ ֳ¬ֳ«ֳ´ֳ¸ ֳ·ֳ¨ֳ¯, ֳ₪ֳ°ֳ·ֳ¸ֳ  ISג€™EVNICA (ֳ ֳ©ֳ¹ֳ¡ֳ°ֳ©ֳ¶ֳ₪), ֳ¡ֳ´ֳ©ֳ°ֳ₪ ֳ·ֳ±ֳ¥ֳ®ֳ₪ ֳ¡ֳ®ֳ´ֳ¢ֳ¹ ֳ¡ֳ©ֳ¯ ֳ¹ֳ°ֳ© ֳ°ֳ§ֳ¬ֳ©ֳ­, ֳ°ֳ®ֳ¶ֳ  ֳ¡ֳ©ֳ÷ ֳ«ֳ´ֳ¸ֳ© , ֳ₪ֳ®ֳ¹ֳ·ֳ©ֳ³ ֳ²ֳ¬ ֳ°ֳ¥ֳ³ ֳ·ֳ±ֳ¥ֳ­ ֳ¹ֳ¬ ֳ¶ֳ´ֳ¥ֳ¯ ֳ·ֳ¸ֳ¥ֳ ֳ¨ֳ©ֳ₪. ֳ₪ֳ«ֳ´ֳ¸ ֳ ֳ©ֳ¹ֳ¡ֳ°ֳ©ֳ¶ֳ₪ ֳ°ֳ®ֳ¶ֳ  ֳ¡ֳ±ֳ®ֳ¥ֳ× ֳ¬ֳ²ֳ©ֳ©ֳ¸ֳ÷ ֳ₪ֳ¢ֳ¡ֳ¥ֳ¬ BROD NA KUPI ֳ²ֳ¬ ֳ¢ֳ¡ֳ¥ֳ¬ ֳ±ֳ¬ֳ¥ֳ¡ֳ°ֳ©ֳ₪-ֳ·ֳ¸ֳ¥ֳ ֳ¨ֳ©ֳ₪. ֳ₪ֳ«ֳ´ֳ¸ ֳ°ֳ®ֳ¶ֳ  ֳ¡ֳ¬ֳ¡ ֳ¹ֳ®ֳ¥ֳ¸ֳ÷ ֳ¨ֳ¡ֳ² ֳ₪ֳ«ֳ¥ֳ¬ֳ¬ֳ÷ ֳ©ֳ²ֳ¸ֳ¥ֳ÷, ֳ°ֳ§ֳ¬ֳ©ֳ­, ֳ®ֳ´ֳ¬ֳ©ֳ­ ֳ¥ֳ ֳ¨ֳ¸ֳ·ֳ¶ֳ©ֳ¥ֳ÷ ֳ¨ֳ¡ֳ² ֳ ֳ§ֳ¸ֳ¥ֳ÷. ֳ¡ֳ§ֳ¶ֳ¸ ֳ₪ֳ¡ֳ©ֳ÷ ֳ°ֳ¹ֳ´ֳ× ֳ°ֳ§ֳ¬ ֳ₪- CURAK (ֳ¶ֳ¥ֳ¸ֳ·) ֳ¬ֳ÷ֳ¥ֳ× ֳ°ֳ§ֳ¬ KUPICA (ֳ·ֳ¥ֳ´ֳ©ֳ¶ֳ₪) ֳ¥ֳ®ֳ¹ֳ­ ֳ¦ֳ¥ֳ¸ֳ®ֳ©ֳ­ ֳ₪ֳ®ֳ©ֳ­ ֳ¬ֳ°ֳ₪ֳ¸ ֳ₪ KUPA ֳ₪ֳ®ֳ¹ֳ®ֳ¹ ֳ«ֳ¢ֳ¡ֳ¥ֳ¬ ֳ¨ֳ¡ֳ²ֳ© ֳ¡ֳ©ֳ¯ ֳ·ֳ¸ֳ¥ֳ ֳ¨ֳ©ֳ₪ ֳ¬ֳ±ֳ¬ֳ¥ֳ¡ֳ°ֳ©ֳ₪.